קרן גוש עציון

בית הכנסת – פני קדם

בדרום מזרח גוש עציון, בספר מדבר יהודה אל מול ים המלח, שוכן הישוב פני קדם. בישוב מתגוררים כ-60 משפחות ופועל בו כפר סטודנטים תוסס של תנועת קדמה המונה כ-30 חברים. בסמוך לישוב מטעי גפנים וזיתים המטופחים באהבה על ידי התושבים ובצמוד לישוב הוקמה חווה צעירה לגידול צאן. קהילת פני קדם הינה קהילה צעירה ומגוונת של משפחות ציוניות וחלוציות שבחרו להקים את ביתם באוויר ובאווירה ארץ ישראלית, בהגשמה, ביוזמה, מתוך קהילתיות ויחסי שכנות טובים.

בימים אלה חוגג הישוב פני קדם יום הולדת עשרים, כאשר הוא נמצא בתנופת פיתוח, התחדשות וקליטה.

בשנים הראשונות להקמת הישוב, הקימו התושבים הראשונים בידיהם ממש, בית כנסת שישמש את תושבי הישוב בשנותיו הראשונות. לצורך כך הובאו בדרך לא דרך שלושה קרוואנים שחוברו זה לזה ומשמשים עד היום כבית הכנסת של הישוב, בימי חול, בשבתות, בחגים ובשמחות שונות. בבית הכנסת שלנו מתקיימים שיעורים לגברים, נשים וילדים ובקיץ האחרון אף קיימנו לראשונה כולל נוער לכ-30 ילדים ונערים. בית הכנסת, הניצב בפסגת הישוב בגובה של 932 מטר, משמש אבן שואבת לתושבי הישוב והינו הלב הפועם של חיי הקהילה שלנו.

אך הישוב גדל, הקהילה התרחבה, הילדים בגרו ובית הכנסת הראשון של הישוב כבר לא מכיל את כל השפע הזה. לשם כך התגייסו תושבי הישוב ביחד עם המזכירות והחלו בתכנון מבנה חדש שיוכל לתת מענה לשנים הבאות. במקביל, הצטרפו המועצה האזורית גוש עציון והתנועה המיישבת אמנה לסייע במימון הבניה וכמובן גם תושבי הישוב ובני המשפחה המורחבת נרתמו להרים תרומה לבנין הבית.

בעזרת כל התורמים הנדיבים הצלחנו לגייס את רוב התקציב הדרוש לבניית בית הכנסת, אך כדי שנוכל להשלים אותו ולהשתמש בו אנו זקוקים לתקציב נוסף שיאפשר גם התקנת מיזוג לימי החורף הקרים, פיתוח סביבת בית הכנסת ונגישות לבעלי מוגבלויות, מבוגרים, ילדים וכל מי שחפץ להתפלל איתנו וכן רכישת ריהוט ראוי לבית השם. 

פריט פרטים עלות (בשקלים)
בניה 150 אלף ש"ח
מיזוג 35 אלף ש"ח
פיתוח חוץ ונגישות 50 אלף ש"ח
ריהוט 215 אלף ש"ח
עלות פרוייקט כוללת יתרה לגיוס – 450 אלף ש"ח

תפריט נגישות