קרן גוש עציון

כפר קהילתי סדנת שילוב גוש עציון‬‬

בס"ד

כפר קהילתי-סדנת שילוב- גוש עציון

אז מהי סדנת שילוב?

הסדנא הינו כפר קהילתי חינוכי, ייחודי מסוגו, הנושא בכנפיו בשורת קידום ושילוב אמיתי של בעלי צרכים מיוחדים בקהילה.

"סדנת שילוב" מורכבת משני בתי ספר, מערך דיור בקהילה ומענפי תעסוקה שונים, המאפשרים סביבת לימוד ועבודה מגוונים לבעלי צרכים מיוחדים.: מחקלאות וטיפול בבעלי חיים, ועד לענפי אומנות שונים והפעלת בית קפה חברתי. כיום מעסיקה "סדנת שילוב" כ-180 עובדים, העוסקים בקידומם של 250 תלמידים ו-70 דירים.

"סדנת שילוב" ממוקמת ביישוב "גבעות", במורדות המערביים של גוש עציון. במוקד היישוב ניצבת קהילה ייחודית: 50 משפחות מעוררות השראה שבחרו ב"שילוב" כדרך חייהם, ומאמינות בערך העצום של גידול ילדיהן אל תוך קהילה משלבת, שבה בעלי המוגבלויות נתפסים כחברים שווים בקהילה. דיירי הסדנה משולבים בקהילה באופן מלא: כל אחד מהם זוכה למשפחה מאמצת, שאצלה הוא מתארח על בסיס שבועי; הם נושאים בתפקידים המותאמים להם במוסדות הקהילתיים השונים, כגון בית הכנסת או הספרייה היישובית; ומשתתפים באופן מלא בטקסים, באירועים ובחוויות הקהילתיות.

פרוייקט הכלביה

כלבים תמיד תפסו מקום מרכזי בעבודה כחלק מיצירת קשר אישי רגשי עם התלמידים. הרבה מהתלמידים שמגיעים אלינו על רקע של בעיות התנהגותיות או מוגבלות שכלית נמצאים בשולי החברה. הם זקוקים לתחושה של קשר ואחריות, שהעבודה השוטפת עם הכלבים מספקת להם.  לאחר שראינו כי התלמידים מפיקים הרבה ומתקדמים מהטיפול בכלבים, החלטנו לפתח פרוייקט זה ולבנות להם תוכנית עבודה מקצועית המתמקדת בעבודה עם כלבים, שתוכל לספק להם גם מענה רגשי והכשרה מקצועית לעתיד.

התלמידים מקבלים את הטיפול עצמו ומתנסים גם בהעברת שיעורים וטיפולים לתלמידים אחרים. המטרה היא להכשירם לעבוד בעתיד  כמטפלים בכלבים ומאלפים מקצועיים. חלק מהתלמידים יוכלו גם להתגייס ליחידות מתאימות בצבא בזכות ההכשרה אותה הם מקבלים.

פריט פרטים עלות (בשקלים)
מבנה כיתת אימון 1700 למטר * 40 = 68,000
חצר אימון דשא מיוחד כולל התקנה 105 למטר * 190 = 20,000
חצר אימון גידור 90 למטר * 100 = 9,000
חצר אימון הצללה 220 * 190 = 41,800
ציוד ציוד אימון (חליפות, כדורים, מיכשור ייעודי) 24,000
כלבים כלבים 4,000 * 6 = 24,000
עלות פרוייקט כוללת 186,800

תפריט נגישות