קרן גוש עציון

בית חם לחיילים הבודדים -ע"ש יצחק ויינשטוק ז"ל

יום לפני גיוסו לצה"ל, בדרך להיפרד מחבריו במכינת עלי, יצחק נרצח מירי מחבלים. יצחק, בן לדב ז"ל ושרון וינשטוק מוותיקי גוש עציון. לזכרו אנו בונים את הבית לחיילים בודדים בראש צורים.

מי הם החיילים הבודדים?
חיילים בודדים אלו הינם גברים צעירים או נשים צעירות אשר בחרו לעזוב את משפחותיהם וידידיהם בארץ מוצאם, ולעלות ארצה על מנת להגשים את חלום העלייה ולהתגייס לצה"ל. גם חיילים ישראליים מרקע של מצוקה, מבתים הרוסים או מקהילות חרדיות שנידו אותם מוכרים בצה"ל כחיילים בודדים. לחיילים אלו אין לאן ללכת כאשר הם יוצאים לחופשה ואין להם מקום שאפשר לכנותו "בית".

מחבקים את החיילים!
ראש צורים שוכן בגוש עציון, על דרך גב ההר, במרחק של 20 ק"מ מירושלים. הישוב נקרא על שמו של עין צורים אחד הקבוצים שנפל בקרב האחרון בגוש עציון במאי 1948. היום הקהילה מונה 200 משפחות אשר חרטו על דגלן את החזון והמטרה "להיות קהילה דתית, ציונית, כפרית, חקלאית, המכבדת את המגוון שבתוכה, החותרת לחיים של מעורבות, פשטות וגמילות חסדים, הקשובה לצרכי היחיד, הקבוצה, העם והמדינה". כחלק מיישום החזון לקח לו הישוב, לפני כמספר שנים, פרויקט של אימוץ חיילים בודדים.
החיילים המאומצים מקבלים דירה מרוהטת הכוללת מטבח מאובזר, חדר כביסה, סלון, פינת ישיבה וחדר פרטי לכל חייל. הם מרגישים בבית לא רק בדירה, כל הקהילה עוטפת ומחבקת אותם.

כל חייל המגיע לראש צורים מקבל 2 משפחות מאמצות. לרוב, החייל מגיע לישוב לסופי שבוע ומתארח לארוחות השבת אצל המשפחות, אם הוא מגיע באמצע השבוע הוא כמובן מוזמן אליהם אם ירצה בכך. הקשר עם המשפחות המאמצות כולל הרבה מעבר לאירוח בשבתות, המשפחות נוסעות לטקסים לאורך המסלול בשירות הצבאי, שולחות חבילות ושומרות על קשר גם לאחר השחרור.
דירת החיילים מיועדת כיום לשישה חיילים בלבד. בעקבות הצלחת הפרויקט מתקבלות פניות רבות לקלוט עוד חיילים .

הופכים את החלום למציאות!

המבנה הקיים מטופח ומושקע מבפנים אך הוא קטן וישן מאוד ולא מבודד לקור וחום. החלום הוא להקים בית חם
חדש וגדול יותר ולהכפיל את מספר החיילים המאומצים בקהילה. לשם כך תורם הישוב מבנה ישן שישופץ ויוגדל. המבנה מחולק לשני מפלסים. מפלס עליון-חדרי שינה ושירותים ומפלס תחתון מטבח ופינת אוכל. סלון, ספריה וחצר. ההוצאות השוטפות הם על אחזקת המקום ורכזת חלקית. הישוב מקבל ממון מהצבא לחלק מההוצאות.

אנו מזמינים אתכם להיות שותפים עמנו בפרויקט זה ולתרום ביד נדיבה לבית החם החדש לחיילים שלנו!

סה"כ עלות הפרויקט: 2,030,000 ₪ (בניה ופיקוח, ציוד וריהוט ועובדי אחזקה)
הכנסות הישוב- 600,000 ₪ (והבניין הישן לשיפוץ)
יתרה לסיום הפרויקט -1,430,000

פריט פרטים עלות (בשקלים)
עלות חדר לחייל 12 חדרים=780,000) 65,000
מטבח 150,000
פינת אוכל 125,000
סלון 160,000
חדר כביסה 90,000
חצר 70,000
ציוד אחזקה 55,000
עלות פרוייקט כוללת 1,430,000

תפריט נגישות