קרן גוש עציון

בית הספר כרמי יהודה

עם הספר לא יכול בלי ספרים!

בלב הרי יהודה במרכז גוש עציון שוכנת קריית החינוך הכוללת שמונה בתי ספר ומוסדות, ובמרכזה בית הספר האזורי הוותיק מכולם – "כרמי יהודה". שמו של בית הספר נבחר לאחר פטירתו של הרב יהודה עמיטל זצ"ל, שהיה רבה של ישיבת "הר-עציון". רבים מהורי התלמידים ומהצוות החינוכי היו תלמידיו. קריאת השם מייצגת את הרצון להנחיל לדור הבא את מורשת הרב המיוסדת על מחויבות עמוקה לתורה ויראת שמיים, הקשבה לצורכי הזולת וסובלנות כלפי השונה.
ל"כרמי יהודה" מסורת מפוארת של בית ספר קהילתי המשרת את כלל תושבי האזור. בית הספר מבקש לתת מענה דיפרנציאלי לכלל התלמידים הן בצד הלימודי הן בצד החברתי, מתוך הבנה כי "שבת אחים גם יחד" הוא ערך חינוכי ממדרגה ראשונה, וה"יחד" יוצר מציאות שבה "השלם גדול מסך חלקיו".
בבית הספר לומדים כ-450 תלמידים בכיתות ד–ח, בעשרים ושלוש כיתות, מהן שמונה כיתות חינוך מיוחד. תלמידי החינוך המיוחד משתלבים בכיתות ובשכבות הן כיחידים הן כקבוצות, בלימודים ובכל פעילות חינוכית ערכית.

החלום 
לצערנו בבית הספר כרמי יהודה אין ספרייה!
הספרייה ומרכז המשאבים הם חלק אינטגרלי מחיי בית-הספר ומתוכנית הלימודים. קריאת ספרים היא מרכיב חשוב בהתפתחותו הקוגניטיבית-האוריינית של התלמיד, היא מעשירה את אוצר המילים שלו ומשמשת מקור בלתי נגמר של מידע.
דווקא היום, בעידן של שינויים טכנולוגיים מהירים, חשיפה אינטנסיבית לערוצי תקשורת חדשניים ושינויים בשיטות הוראה ולמידה, יש חשיבות רבה לקיומה של ספרייה שבה ייחשפו התלמידים לאוצר בלתי נדלה של ידע בשיטה המסורתית והטובה ביותר!
לתלמידי "עם הספר" אין ספרים
אנו פועלים בדחיפות להקמת ספרייה המיועדת לשמש את תלמידי בית הספר "כרמי יהודה" וגם את תלמידות בית הספר "חן נריה" הסמוך לו. בסך הכול ייהנו מהספרייה כ-1000 תלמידים ותלמידות!

פריט פרטים עלות (בשקלים)
שיפוץ החדר 50,000
ריהוט – מידוף שולחנות 60,000
תוכנת ניהול עמדת מורה 5,000
התקנת רשת המחשוב כולה 5,500
ספרים 15000
מחשבים ותוכנת ניהול ספרייה 14,500
גוייס עד עתה 25,000
עלות פרוייקט כוללת 125,000

תפריט נגישות