קרן גוש עציון

בית הספר אח"י תקוע

בית הספר "אחדות ישראל" – תקוע

המורה: "איך ביליתם בשבת?"

שרית מכיתה ד' השיבה: "סבא וסבתא באו אלינו לשבת. אחרי התפילה בבית הכנסת הלכנו לפינת החי של בית הספר וצפינו בחיות".

יעקב, תלמיד מאותה הכיתה, השיב: "בשבת הלכנו לבריכה, ואחר כך צפינו בסרט "אי.טי. –חבר מכוכב אחר".

שני ילדים שונים מאותה הכיתה ומאותה הקהילה, בבית ספר אחד המשותף לתלמידים מכל גווני הקשת, זו אינה מציאות נפוצה.

 

המשנה החינוכית "על רגל אחת"

ביישוב תקוע שבגוש עציון קיים בית ספר אזורי ייחודי בשם "אח"י" (אחדות ישראל), לקהילות מעורבות לכלל ישראל. בית הספר הוקם מתוך רצון לבנות עם מאוחד המחובר למורשתו, ואשר מכיל את ההפכים תוך קבלה זה מזה. הדגשים העיקריים שעליהם מושתת בית הספר הם אלה:

  • בית ספר משותף לחילונים, מסורתיים ודתיים המתעשרים וצומחים מתוך המגוון והשונות.
  • דגש על לימוד תוך חיבור לטבע, לאדמה ולסביבה.
  • דגש על לימוד הוליסטי ובין-תחומי תוך מעורבות ויצירתיות של התלמידים והמורים.
  • עידוד התבוננות בעין טובה כלפי העולם וכלפי עצמך, והתקדמות מתוך נקודות החוזק של המורים והתלמידים.
  • לימוד והיכרות עם העולם הטכנולוגי והחדשני בד בבד עם פיתוח החיבור לארץ, לעמל ולפשטות.

החלום שלנו

  • פיתוח חצר לימודית

בצד שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אנחנו מאמינים גם בחיבור לסביבה, לאדמה ולפשטות. מסיבה זו נערכים בבית ספרנו טיולים וסיורים רבים, ולהם מקום מרכזי בתכנית הלימודים. גם החצר היא חלק חשוב ממרחבי הלמידה שלנו והיא כוללת גינות חקלאיות, פינת חי ומרכזי עבודה של בנייה ויצירה. כמו כן בתכנון בית הספר עמדנו על כך שלכל הכיתות יהיה מוצא ישיר לחצר הסובבת אותן.

הגינה הקיימת צרה מלהכיל את כמות התלמידים, וכדי לנצל את הפוטנציאל של השטח הרחב הקיים יש לבצע עבודות פיתוח ותשתיות לחצר נוספת שגודלה שלושה דונמים. החצר תהיה מחולקת לחלקות באמצעות טרסות ותכלול מערכת השקיה. המטרה היא שכל כיתה תזכה לחלקה משלה, ובה תיערך פעילות יומיומית המחוברת לאדמה.

 

  • פרויקט עבודה במרחב

פרויקט עבודה במרחב הוא פרויקט מיוחד עבור תלמידים בעלי בעיות התנהגות ובעיות רגשיות המתקשים להשתלב בבית הספר מבחינה לימודית ומבחינה חברתית. במסגרת הפרויקט המטפלים עובדים על ויסות התנהגותם של תלמידים אלו באופן פעיל ובמרחב מיוחד. מטרתו העיקרית של הפרויקט היא לפתח בקרב הילדים תחושת ביטחון ונינוחות בבית הספר, ומטרתו הנוספת היא לפתח אצל ילדים אלו מודעות ושליטה עצמית. הילדים בונים דברים ביחד, רוכבים על סוסים ומשוחחים על הקשיים. מתוך כך נוצרת לילדים קבוצת השתייכות משמעותית וחיובית, הם כבר אינם רק בשוליים וכבר אינם לבד.

לעת עתה, עקב מחסור בתקציב הפעילות המתקיימת היא בהיקף מינימלי בלבד, בקרוואן רעוע ועבור מספר מצומצם של ילדים.

מימון הפרויקטים

מפאת חשיבותם האדירה של שני הפרויקטים שתוארו לעיל הוחלט להפעילם באופן מיידי על אף התנאים הרעועים ודלות התקציב, אשר מתבסס על תשלומי הורים בלבד.

אנא עזרו לנו להפעיל את הפרויקט בצורה מכובדת ומותאמת למספר הגבוה של הילדים המשתתפים בו.

 

פריט פרטים עלות (בשקלים)
בניית חצר לימודית עבודות פיתוח החצר בשטח של שלושה דונמים,בניית טרסות חקלאיות, חלוקה לחלקות כיתתיות 60,187
הצבת ראש מערכת השקיה 12,213
פריסת צנרת השקיה 11,600
סה"כ השתתפות בית הספר עד כה 14,400
נושא הפרויקט-עבודה במרחב
שיפוץ הקרוואן וציודו 20,000
שעות הדרכה מקצועיות 50,400
שעות הדרכה בחוות הסוסים 30,000
השתתפות ההורים: 50,000
עלות פרוייקט כוללת 119,600

תפריט נגישות