קרן גוש עציון

מגדל עוז-בית כנסת

בין חברון לירושלים שוכן קיבוץ מגדל עוז, אחד משלושת הקיבוצים בגוש עציון. מגדל עוז הוקם בשנת 1977 סמוך ליישוב המקראי הקדום "מגדל עדר". הקיבוץ שוכן על אם הדרך העולה מבאר שבע לירושלים, "דרך האבות", שבה הלכו אבותינו וגם עולי הרגל בתקופת המקדש. גם כיום נודעת למגדל עוז חשיבות ביטחונית גבוהה כחלק מההתיישבות בגוש עציון.
במגדל עוז כ 70- משפחות ולמעלה מ 150- ילדים, החיים לאור הרעיונות הקיבוציים: תורה ועבודה, צדק חברתי ותיקון עולם. הקיבוץ קולט משפחות חדשות, זוגות צעירים וכן עולים מרחבי העולם הבונים כאן את ביתם הראשון בארץ האבות. אנו גם מהווים בית חם בעבור תלמידי אולפן גיור המתגוררים בקיבוץ ופוגשים בו קהילה דתית של אנשים ערכיים המראים להם את היופי שביהדות. בקיבוץ פועל גם "בית אלומה", שבו משולבות בקהילה בנות בעלות צרכים מיוחדים. בנוסף, אנו זוכים לגדל בקיבוץ גם את דור הבנים והנכדים, ובשגרת היומיום ניתן לראות שלשה דורות הנהנים מהאווירה המשפחתית, עובדים, לומדים, מתפללים ואוכלים יחד.

הפרויקט: הרחבת בית הכנסת
בית הכנסת הוא הלב הרוחני של הקהילה; אליו מתקבצים לתפילה, ללימוד, לשמחות ובשעת צרה. האתגר שלנו כיום הוא התמודדות עם צורכי הקהילה הגדלה ומתרחבת ב"ה. לשמחתנו, בית הכנסת כיום אינו גדול דיו, ולכן אנו חייבים להרחיב את המקום, לבנות קומה נוספת ולהוסיף ריהוט חדש. אנו גם נשקיע בהנגשת בית הכנסת לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, כדי שכולם יוכלו למצוא בו את מקומם הפיזי והרוחני בכבוד ובנחת.

פריט פרטים עלות (בשקלים)
הרחבת בית הכנסת
שיפוץ והרחבה לובי כניסה ואולם תפילה כולל הנגשה 750,000
ארון קודש, כולל הנגשה 55,000
במה, כולל הנגשה 40,000
עלות פרוייקט כוללת 845,000

תפריט נגישות